Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2009

Βαριέμαι...




Βαριέμαι... Το ρήμα που συναντάται περισσότερο από κάθε άλλο σε σχολικό θρανίο. Τουλάχιστον στο δικό μου σχολείο όλα τα θρανία, είχαν και από ένα μεγάλο και τεράστιο ΒΑΡΙΕΜΑΙ. Είναι αυτό που θέλει να εκφράσει ένα παιδί όταν είναι στην τάξη.

"Βαριέμαι:Όταν ο καθηγητής παραδίδει μόνο το μάθημα και δεν ενδιαφέρεται για τίποτα άλλο. Όταν η καθηγήτρια έχει πετάξει έξω την υπόλοιπη παρέα και έχω μείνει μόνο εγώ και δεν έχω τί να κάνω. Βαριέμαι τον καθηγητή, βαριέμαι το μάθημα που κάνει, βαριέμαι τον τρόπο που το κάνει. Βαριέμαι το σχολείο μου, βαριέμαι το θρανίο μου, βαριέμαι την τάξη και το προάυλιό μου. Δε μ' αρέσουν τα κάγκελα στο προαύλιο, μα ούτε και τα κάγκελα στα παράθυρα του ισογείου. Κάγκελα παντού, και τα μυαλά στα κάγκελα.

Βαριέμαι την προσευχή το πρωί στις 8. Βαριέμαι να βλέπω καθηγητές να βαριούνται. Βαριέμαι να είμαι 7 ώρες εδώ μέσα. Βαριέμαι να κοιτάξω προς τον πίνακα, αφού δε θα καταλάβω και τί λέει. Βαριέμαι να περάσει η ώρα και θέλω να καπνίσω. Βαριέμαι να με τραβάτε στην εκκλησία κάθε τόσο. Βαριέμαι να ακούω το κήρυγμα της θρησκευτικούς.

Βαριέμαι να μιλήσω, αφού μιλάμε άλλη γλώσσα. Βαριέμαι να ανοίξω το βιβλίο γιατί δε μ΄αρέσει. Σκαλίζω το θρανίο, έτσι, για να περάσει η ώρα και γράφω ένα τεράστιο "βαριέμαι". Το δείχνω και στον διπλανό μου που βαριέται κι αυτός. Βαριέμαι στο δημοτικό, στο γυμνάσιο και στο λύκειο. Στο πανεπιστήμιο πάω σακατεμένος από βαρεμάρα. Βαριέμαι να ξυπνάω το πρωί, για να πάω για ύπνο στο σχολείο."

Αν έστω και για μιά στιγμή σκεφτείς γιατί τα παιδιά σκαλίζουν τα θρανία τους, όπως έκανα και γώ, τότε έχεις πιάσει το νόημα. Ξηλώνεις τα πάντα και τα φτιάχνεις όλα από την αρχή. Δεν αλλάζεις απλά τις πανελλήνιες. Ακόμα και μετά από αυτό, τα θρανία πάλι μουτζουρωμένα και σκαλισμένα θα είναι.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Είναι κάποιος πολύ ηλίθιος για να μην του αρέσει το σχολείο.Μόνο αυτό έχω να πω.

Ανώνυμος είπε...

ηλίθιος είσαι εσύ που γραφεις ότι βλακεία σου έρθει στο κεφάλι.πηγες εσύ σε σχολειό που ο καθηγητής μιλάει γιατί δη πήρε την σύνταξη του όταν έπρεπε, η σε ένα το οποιο ο καθηγητής είναι κομπλεξικός k έχει προκατάληψη προς ορισμένα παιδιά?τα σχολεια σήμερα ,μιλώντας για ελλάδα πάντα μιας k δη ξέρω g έξω, είναι μια αποτυχία φιλε μου.όλο το σύστημα είναι μια αποτυχία k το μονο p ξέρουν η κάνουν οι πολιτικοί είναι η τρώνε λεφτά τζάμπα k να μην διορθώνουν τα λάθη τους στην κοινωνία.τα παιδιά φτάσαν σ σημείο να μην έχουν ζωή για να πάνε στο σχολειό k αυτό είναι ok m σένα?αλλα παίρνουν φάρμακα για να αντεπεξέλθουν στο άγχος στην πίεση k στην κούραση p δέχονται..k έρχεσαι εσύ k m λες αυτά t πράγματα ?

Ανώνυμος είπε...

kala eisai sovaros fusika kai einai xazos ekeinos pou den goustarei to sxolio kai re file na sou pw kati ean den sou aresoun oi ka8hghtes ok to dexome alla oxi omws oti to sxolio einai xalia....
as einai to sxolio xalia esu arkei na diavazeis ta biblia sou alla esi oute auto den kaneis perimeneis opws leei kai o syggrafeas to koudouni gia na kaneis to tsigaraki sou ...
tespa ti na sou pw esu erxese mono kai mono giana exeis ena xarti oti na teliwsa ena likio kai pou to teliwses ti ema8es tipota kai giauto den sou ftene mono oi ka8hghtes alla kai esi....ok kathgorhs tou ka8hghtes alla kai autoi ti na sou kanoun pou exoun tous ka8e vlakes mesa sthn ta3h tou s na spane plaka na mhlane na mhn tous afhnoun usuxous na prospa8oun kai autoi na dida3oun auto to kati pou 3eroun kai na mhn mporoun auto den einai adikia skepsou kai mila gia thn dikh sou doulia kai meta gia thn doulia ton allo ....
parepiptodos ..e3ereto keimeno ta sunxaritiria mou apo
geniko likio wrwpou filoubes